#4 Tips om beter te kunnen slapen

Steeds meer mensen kampen tegenwoordig met slaapproblemen. En, dit is zeker onder de jongeren een welbekend probleem. Dit, terwijl zij juist hun slaap hard nodig hebben. Zeker in tijden van stress of wanneer men veel piekert, is het in slaap vallen niet zo makkelijk als gehoopt. Heb jij hier last van? Dan zijn er een aantal dingen waar je rekening mee kunt houden / welke je kunt doen om beter te gaan slapen:

Niet te veel eten

Ga jij straks naar bed en krijg je ineens heel veel trek? Probeer dan niet / niet te veel te eten. Proberen te slapen na een zware maaltijd is namelijk niet heel prettig, aangezien het in slaap vallen en verteren van een grote maaltijd niet goed samengaat.

Vermijd beeldschermen

Kijk jij met regelmaat series voor het slapen gaan? Probeer dit dan te verminderen. Het blauwe licht van je televisie, laptop en smartphone hebben namelijk een negatieve invloed op jouw nachtrust. Als je dus goed in slaap wil kunnen vallen, is het belangrijk dat je eigenlijk een uur voordat je naar bed gaat geen gebruik meer maakt van deze apparaten.

Vermijd koffie en energiedrankjes

Een overheerlijk bakje koffie, zeker lekker na het eten. Maar let op! ’s Avonds kun je eigenlijk beter geen koffiedrinken. Het ingrediënt ‘cafeïne’, welke ook in de welbekende energydrankjes zit, houd je namelijk langer wakker. Dit bevordert de nachtrust natuurlijk niet.

Werken bovenstaande opties niet zoals gehoopt? Dan zijn er nog diverse aanbieders op de markt met andere, leuke oplossingen. Zo hebben we bijvoorbeeld de verzwaarde deken van slaapkalm.nl welke met regelmaat wordt gebruikt door mensen met slaapproblemen. Deze dekens zorgen voor een dag vol met energie, en verbeteren door een betere slaap jouw focus en verminderen de stress. Wedden dat jij met bovenstaande tips weer slaapt als een roosje? 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *